Je website bovenaan in de zoekresultaten?

Hi, ik ben Dennis Adriaansen en ik maak je website goed vindbaar in Google door middel van zoekmachine optimalisatie.

Wat is SEO?

SEO is het optimaliseren van je website voor zoekmachines. Dit doe je door de kwaliteit en autoriteit van je website te verbeteren. Hierdoor wordt je website beter zichtbaar in de zoekresultaten van zoekmachines, zoals Google.

Waarom kiezen voor SEO?

Er zijn veel redenen om te kiezen voor SEO. SEO is onder andere:

  • Een rendabele strategie: De investering in SEO is relatief hoog in de aanloopfase, maar de ROI is hoger dan bij andere vormen van online marketing.
  • Langetermijnstrategie: De resultaten van SEO zijn blijvend, zolang je je website blijft optimaliseren.
  • Efficiënt: SEO is een zeer efficiënte manier om meer bezoekers naar je website te trekken.

SEO-advies

Om je website te optimaliseren voor zoekmachines, is het belangrijk om een SEO-analyse uit te laten voeren. Tijdens een SEO-analyse wordt gekeken naar de volgende zaken:

  • De technische staat van je website
  • De kwaliteit van je content
  • De aanwezigheid van links naar je website
  • De relevantie van je website voor je doelgroep

Op basis van de resultaten van de SEO-analyse wordt een SEO-adviesrapport opgesteld. In dit rapport staan alle aanbevelingen voor het optimaliseren van je website voor zoekmachines.

SEO in 2024

SEO in 2024 draait nog steeds om waardevolle, relevante en informatieve content. Google is een zoekmachine en is er opgericht om de beste antwoorden te geven aan iedereen die een vraag aan ze stelt.

Het doel van SEO is te zorgen dat de beste antwoorden op jouw website te vinden zijn. Op deze manier kan Google flink wat bezoekers naar je website sturen en heb jij de kans deze bezoekers kennis te laten maken met je diensten en/of producten.

In 2024 wordt AI steeds belangrijker, maar wordt Google ook steeds beter in het detecteren van AI-gegenereerde content. Dit wordt vaak gezien als lage kwaliteit, omdat het persoonlijkheid mist en vaak niet zo prettig leest als een door de mens geschreven SEO-tekst.

Ook blijft de E-A-T score centraal staan. Dit betekent dat de expertise, betrouwbaarheid en autoriteit van je website bepaalt hoe goed je website vindbaar is in de zoekresultaten.

Een goed onderdeel binnen SEO focust zich dan ook op het verkrijgen van topical-authority. Dit houdt simpelweg in dat je enorm veel schrijft over een specifiek onderwerp. Hoe meer diepgaande content je genereert, hoe meer je website als autoriteit wordt gezien en hoe groter de kans wordt dat je pagina's hoog in Google verschijnen.

Wat voorgaande klanten over mij zeggen

"Erg mooie website in elkaar gezet voor ons! Goede communicatie en erg flexibel. Zeker een aanrader."

star star star star star
Tom Albers

"Dennis heeft de website van mijn bedrijf gemaakt. Naast dat deze functioneel en mooi is denkt hij ook aan de SEO. Ook kan ik altijd bij hem terecht voor een aanpassing of uitbreiding van de website."

star star star star star
Wendy de Blouwe

"Wij zijn zeer tevreden met de diensten en werkwijze van Dennis, levert maatwerk aan de hand van je vraagstelling. Deskundig, professioneel, accuraat en "sturend" naar het resultaat voor de lange termijn. Een aanrader!"

star star star star star
L. Engels

De werking van zoekmachines

Zoekmachines zoals Google bestaan uit een enorm groot algoritme. Binnen dit algoritme spelen enkele honderden factoren die uiteindelijk bepalen welke website op welke plek in de zoekresultaten komt te staan. Welke factoren dit precies zijn, houdt Google geheim.

Maar omdat een toppositie in Google erg lucratief kan zijn, zijn er veel mensen elke dag bezig om te kijken hoe ze kunnen achterhalen wat heel goed werkt. Op deze manier worden we steeds slimmer en weten we steeds beter aan welke knoppen we kunnen draaien om een website beter vindbaar te maken.

Om te weten of en op welke zoekwoorden Google je website kan laten zien, doorlopen ze een aantal stappen. Vervolgens checken ze hoe hoog de kwaliteit van je site is om te kijken of jouw website belangrijker is dan websites die nu hoog worden weergegeven. Hieronder beschrijf ik alle stappen:

Stap 1: Google crawlt je website

In stap 1 crawlt Google je website. Dit is een technische term voor een gecomputergestuurd bezoek aan je website. De computer, ook wel bot genoemd, verzamelt data vanaf iedere pagina binnen je website en slaat deze informatie op.

Stap 2: Google rendert je pagina

Voordat Google de informatie kan opslaan, rendert het eerst iedere pagina. Renderen betekent dat Google een pagina inlaadt via een browser om te kijken hoe de pagina wordt weergegeven aan de eindgebruiker. Dit doen ze om te voorkomen dat website-eigenaren Google een andere website tonen dan ze uiteindelijk aan hun bezoekers tonen.

Stap 3: Google slaat de informatie van je website op

Na het openen en renderen van je pagina's slaat Google alle belangrijke informatie op in een grote database, de Google-index. In deze index staan miljarden websites gegroepeerd op onderwerp en gesorteerd op kwaliteit.

Stap 4: Het weergeven van de zoekresultaten

In stap 4 doet een bezoeker een zoekopdracht binnen Google. Google antwoordt met de welbekende lijst aan zoekresultaten. Met behulp van de data uit de Google-index kan Google razendsnel antwoord geven en staan alle resultaten klaar. In deze laatste milliseconden neemt Google enorm veel factoren mee die van invloed zijn op de volgorde van de zoekresultaten. Denk hierbij aan de locatie van de gebruiker, de taalinstellingen en de zoekgeschiedenis.

Wil je investeren in zoekmachine optimalisatie?

Ik bouw niet allee nwebsites maar ik maak dez goed vindbaar in Google. Ik heb verschillende websites bovenaan in Google gekregen, zelfs in de meest competitieve marketen van dit moment.

arrow_drop_up Wat is het doel van zoekmachine optimalisatie?
arrow_drop_up Wat kost zoekmachine optimalisatie?
arrow_drop_up Wat is het verschil tussen SEO en SEA?
arrow_drop_up Waarom website optimaliseren?
arrow_drop_up Kan je SEO zelf doen?
arrow_drop_up Wat zijn de 3 SEO pijlers?