Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Wat is SEO precies?
Met zoekmachine optimalisatie of search engine optimization (SEO) maak ik websites en webshops beter vindbaar in zoekmachines zoals Google. Ik optimaliseer de techniek, teksten en interface van websites met als doel beter vindbaar te worden via het web. Tegenwoordig beginnen bijna alle online zoekopdrachten via een zoekmachine. Mensen die op zoek zijn naar antwoorden of oplossingen voor een probleem beginnen hun zoektocht bij Google. Met sterke SEO-websites krijg ik verschillende bedrijven bovenaan in Google om als eerst in contact te komen met potentiële klanten.
SEO vs SEA
Naast SEO is SEA ook een interessante optie. Met SEA betaal je Google een X bedrag per klik. Het voordeel? Dat je altijd bovenaan staat (boven de organische resultaten) en enkel betaald voor de kliks naar je website.
Een groot naadeel van SEA tegenover SEO is dat je verdienste ophouden zodra je stopt met betalen. Zijn je advertenties offline? Dan ontvang je geen kliks meer.
De voordelen van SEO tegenover SEA:
- Gratis verkeer naar je website
- Betrouwbare uitstraling voor je bedrijf
- Consistente resultaten
Met SEO kies je voor het lange termijn effect. Je blijft kosteloos bovenaan staan en bereikt kosteloos alle websitebezoekers die op zoek zijn naar informatie over je producten of diensten.
Benieuwd hoe ik je kan helpen met SEO?
Nieuwsgierig geworden?
Google maakt gebruik van een algoritme om waarde toe te kennen aan websites. Er zijn meer dan 200 factoren die hierin meespelen. Aan de hand van deze factoren kent Google je website een bepaalde ranking toe. Ik ben dagelijks bezig met de ontwikkelingen op het gebied van SEO en ben continu bezig om mijn websites aan te passen op de veranderingen van het Google algoritme.
Om voorop te (blijven) lopen op het gebied van zoekmachine optimalisatie is het belangrijk om nieuwe ontwikkelingen tijdig te signaleren om zo de concurrentie te slim af te zijn. Gelukkig weten ze bij mepweb.nl hoe ze moeten blijven voldoen aan de veranderende eisen van Google door voortdurend wijzigingen door te voeren op het gebied van techniek, content marketing en linkbuilding.