Zoekmachine optimalisatie - SEO.

Wil jij de vindbaarheid van je website in Google verbeteren? Ik help bedrijven om bovenaan in Google te komen en hun online doelgroep te bereiken.

home Home
>
Zoekmachine optimalisatie
Kom bovenaan in Google:

Wil je bovenaan in Google staan? Vul je gegevens in en ontvang een gratis voorstel in je mailbox.

Je gegevens worden versleuteld verstuurd *

Wat is SEO precies?

Met zoekmachine optimalisatie of search engine optimization (SEO) maken wij websites en webshops beter vindbaar in zoekmachines zoals Google. We optimaliseren de techniek, teksten en interface van websites met als doel beter vindbaar te worden via het web.

Tegenwoordig beginnen bijna alle online zoekopdrachten via een zoekmachine. Mensen die vragen of problemen hebben of mensen die op zoek zijn naar een dienst of product beginnen hun zoektocht bij Google. Met SEO proberen we websites bovenaan in de zoekresultaten te krijgen waardoor bedrijven de eerste kans hebben met deze mensen in contact te komen.

Naast SEO is SEA ook een interessante optie. Met SEA betaal je Google een X bedrag per klik. Het voordeel? Dat je altijd bovenaan staat (boven de organische resultaten) en enkel betaald voor de kliks naar je website.

Een groot naadeel van SEA tegenover SEO is dat je verdienste ophouden zodra je stopt met betalen. Zijn je advertenties offline? Dan ontvang je geen kliks meer.

De voordelen van SEO tegenover SEA:

Met SEO kies je voor het lagentermijn effect. Je blijft kosteloos bovenaan staan en bereikt kosteloos alle websitebezoekers die op zoek zijn naar informatie over je producten of diensten.

Benieuwd hoe wij je kunnen helpen met SEO?

Den Bosch

Waarom kiezen voor SEO?

Om uit te leggen waarom je moet kiezen voor SEO moeten we eerst uitleggen hoe zoekmachines werken.

Zoekmachines hebben als enige taak om de meest relevante zoekresultaten te tonen. Wanneer iemand een zoekopdracht begint bekijkt Google welke sites de meest relevante informatie tonen.

Google kijkt naar meer dan 200 factoren om te zien welke resultaten geschikt zijn. Met SEO zorg je dat je website als geschikt wordt gezien voor diverse zoekopdrachten.

Wanneer het interessant wordt?

Stel je eens voor dat je problemen hebt met je ketel. Je ziet dat de ketel een storingscode toont, maar je hebt geen idee wat het betekent. Je besluit te googelen. Je klikt op het bovenste resultaat en je ziet de pagina met uitleg over de storingscodes.

Je doorloopt de stappen om het probleem op te lossen. Wanneer je alles hebt doorlopen maar het probleem zich nog steeds voor blijft doen heb je grote kans dat de ketel aan vervanging toe is.

De website waarop de stappen staan uitgelechd bevat een groot gekleurde knop: "Kom je er niet uit? Wij helpen je verder".

Je klikt op de pagina en ziet het aanbod van de betreffende website: "tijdelijk 25% korting op je nieuwe ketel".

En inderdaad. Dit is geen toeval. De makers van de website weten dat er bij problemen een kans bestaat dat de ketel aan vervanging toe is. Ze geven je gratis advies in de hoop dat je de ketel bij hun afneemt zodra deze niet meer te redden is.

En dit is de kracht van zoekmachine optimalisatie. Je bereikt bezoekers die een probleem hebben. En je biedt de oplossing precies op het moment waarop ze het nodig hebben.

Zoekmachine optimalisatie kent vele voordelen:

Den Bosch