Zoekmachine optimalisatie - SEO.

Wil jij de vindbaarheid van je website in Google verbeteren? We helpen bedrijven om bovenaan in Google te komen en hun online doelgroep te bereiken.

home Home
>
Zoekmachine optimalisatie
Kom bovenaan in Google:

Wil je bovenaan in Google staan? Vul je gegevens in en ontvang een gratis voorstel in je mailbox.

Je gegevens worden versleuteld verstuurd *

Wat is zoekmachine optimalisatie precies?

Met zoekmachine optimalisatie of search engine optimization (SEO) maken wij websites en webshops beter vindbaar in zoekmachines zoals Google. We optimaliseren de techniek, teksten en interface van websites met als doel beter vindbaar te worden via het web.

Tegenwoordig beginnen bijna alle online zoekopdrachten via een zoekmachine. Mensen die vragen of problemen hebben of mensen die op zoek zijn naar een dienst of product beginnen hun zoektocht bij Google. Met SEO proberen we websites bovenaan in de zoekresultaten te krijgen waardoor bedrijven de eerste kans hebben met deze mensen in contact te komen.

Naast SEO is SEA ook een interessante optie. Met SEA betaal je Google een X bedrag per klik. Het voordeel? Dat je altijd bovenaan staat (boven de organische resultaten) en enkel betaald voor de kliks naar je website.

Een groot naadeel van SEA tegenover SEO is dat je verdienste ophouden zodra je stopt met betalen. Zijn je advertenties offline? Dan ontvang je geen kliks meer.

De voordelen van SEO tegenover SEA:

Met SEO kies je voor het lagentermijn effect. Je blijft kosteloos bovenaan staan en bereikt kosteloos alle websitebezoekers die op zoek zijn naar informatie over je producten of diensten.

Benieuwd hoe wij je kunnen helpen met SEO?

Den Bosch

Waarom kiezen voor SEO?

Om uit te leggen waarom je moet kiezen voor SEO moeten we eerst uitleggen hoe zoekmachines werken.

Zoekmachines hebben als enige taak om de meest relevante zoekresultaten te tonen. Wanneer iemand een zoekopdracht begint bekijkt Google welke sites de meest relevante informatie tonen.

Google kijkt naar meer dan 200 factoren om te zien welke resultaten geschikt zijn. Met SEO zorg je dat je website als geschikt wordt gezien voor diverse zoekopdrachten.

Wanneer het interessant wordt?

Stel je eens voor dat je problemen hebt met je ketel. Je ziet dat de ketel een storingscode toont, maar je hebt geen idee wat het betekent. Je besluit te googelen. Je klikt op het bovenste resultaat en je ziet de pagina met uitleg over de storingscodes.

Je doorloopt de stappen om het probleem op te lossen. Wanneer je alles hebt doorlopen maar het probleem zich nog steeds voor blijft doen heb je grote kans dat de ketel aan vervanging toe is.

De website waarop de stappen staan uitgelechd bevat een groot gekleurde knop: "Kom je er niet uit? Wij helpen je verder".

Je klikt op de pagina en ziet het aanbod van de betreffende website: "tijdelijk 25% korting op je nieuwe ketel".

En inderdaad. Dit is geen toeval. De makers van de website weten dat er bij ketelproblemen een kans bestaat dat de ketel aan vervanging toe is. Ze geven je gratis advies in de hoop dat je de ketel bij hun afneemt zodra deze niet meer te redden is.

En dit is de kracht van zoekmachine optimalisatie. Je bereikt bezoekers die een probleem hebben. En je biedt de oplossing precies op het moment waarop ze het nodig hebben.

Zoekmachine optimalisatie kent vele voordelen:

Wij maken websites vindbaar in Google

En dat doen we met plezier! Het onderzoeken waarom een website niet goed vindbaar is, de juiste aanpassingen maken en daardoor het succes van een website laten toenemen is hetgeen dat ons drijft, enthousiast en hongerig maakt. Keer op keer winnen van een grootmacht als Google en daarmee bedrijven in de omgeving succes te laten ervaren is onbetaalbaar.

De verschillende onderdelen van zoekmachine optimalisatie

SEO is meer dan alleen wat aanpassingen maken aan je website. SEO is een strategie die op verschillende vlakken invloed hebben op je digitale strategie. De verschillende stappen binnen het SEO speelveld bepalen uiteindelijk hoe goed je vindbaar bent in de resultaten.

De drie stappen binnen SEO zijn:

De techniek achter de hedendaagse websites zijn complex. Alle websites op het web draaien op complexe codes en algoritmes. Bij het schrijven van code zijn er meerdere wegen die leiden naar Rome. En daardoor kunnen er makkelijk fouten worden gemaakt.

Met een technische optimalisatie lopen we alle stukjes code op je website na. We checken of alle SEO-proof is ingericht en brengen zo nodig aanpassingen aan op deze punten te verbeteren.

Het optimaliseren van de techniek kent niet alleen voordelen voor de werking van je website. Ook wordt je website een stuk gebruiksvriendelijker wat betekent dat je bezoekers sneller tevreden zijn en sneller het vertrouwen hebben om contact met je op te nemen.

Een ander belangrijk onderdeel binnen SEO is het schrijven van sterke teksten. Teksten die informatie weergeven waarnaar je potentiële klanten op zoek zijn. Denk aan het voorbeeld hierboven. Als je ketels of warmtepompen installeert wil je alle informatie weergeven over de mogelijke storingscodes van de ketel. De mogelijkheden betreft verduurzaming of de verschillen uitleggen tussen verschillen type CV-ketels of warmtepomp installaties.

Dat niet alleen.

Je wil alle voordelen uitleggen die komen kijken bij het vernieuwen van je ketel. Of je wil duidelijk maken hoeveel men kan besparen wanneer ze kiezen voor een warmtepomp. Kortom: naast het tonen van informatie wil je het commercieel insteken en je producten of diensten aanprijzen aan je bezoekers.

Het vergaren van links is vaak voor nieuwkomers een vaag onderdeel. Het vergaren van backlinks is niks meer dan proberen dat andere websites naar jouw website verwijzen. Dit is voor Google namelijk een methode om te meten hoe relevant een website is. Wanneer 100 websites linken naar website A en 4 websites linken naar website B gaat Google er vanuit dat website A meer relevante informatie bevat en van hogere kwaliteit is.

En dat past bij het doel dat Google heeft: de meest relevante en betrouwbare zoekresultaten weergeven aan zijn bezoekers.

Den Bosch